DATA MINING

داده کاوی تجربه و دانش جدیدی است که از دهه 1990 میلادی ابداع شده و هم اکنون مهم ترین موضوع شرکت ها و کسب و کارها است. اهمیت داده کاوری به قدری است که حضور برندهای موفق در بازار بدون آن امکان پذیر نیست.

برخی از مهم ترین مزیت های داده کاوی: 

بهبود تصمیم‌گیری استراتژیک: با تحلیل داده‌های پیچیده، داده‌ کاوی می‌تواند به سازمان‌ها در بهبود برنامه‌ریزی و ارتقای تصمیم‌گیری‌های استراتژیک کمک کند.

ارتباط با بازار و مشتری: در بازاریابی و فروش، داده کاوی به شناسایی الگوهای خریداران، پیش‌بینی رفتار مشتریان، و بهبود استراتژی‌های بازاریابی کمک می‌کند.

بهبود خدمات پشتیبانی مشتری: با تحلیل داده‌های مربوط به تعاملات با مشتری، داده‌کاوی به بهبود خدمات پشتیبانی و رضایت مشتری کمک می‌کند.

بهینه‌سازی زنجیره تأمین: در مدیریت زنجیره تأمین، داده‌ کاوی می‌تواند به بهبود عملکرد، کاهش هزینه‌ها و بهبود پایداری زنجیره تأمین کمک کند.

تحلیل مالی و مدیریت مالی: در حوزه مالی، داده کاوی به تحلیل الگوهای مالی، پیش‌بینی عملکرد مالی، و بهبود استراتژی‌های مالی کمک می‌کند.

بهبود مدیریت منابع انسانی: در مدیریت منابع انسانی، داده‌کاوی به بهبود فرآیندهای انتخاب و جذب نیروی انسانی، ارزیابی عملکرد، و بهبود عملکرد کلی کارکنان کمک می‌کند.

به طور کلی، داده کاوی به سازمان‌ها کمک می‌کند تا از داده‌های خود به بهترین شکل استفاده کنند و به تصمیم‌گیری‌های بهتر و موثرتری برسند که در نهایت به بهبود کارایی و عملکرد کسب و کارشان کمک می‌کند.


دانش آفرینان 24 و داده کاوی

با تشکیل واحد تحقیق و توسعه و استفاده از نخبگان فناوری اطلاعات و ارتباطات و رایزنی با شرکت های صاحب نام داخلی از جمله ورانگر و شرکت های نمودار، توسعه سامان و عقد قرارداد همکاری و نمایندگی، در حال حال پروژه هایی را در حوزه آموزشی و سلامت در دست دارد. و به زودی با ایجاد واحد مستقل داده کاوی امکان ارایه خدمات و مشاوره را به صنایع کوچک و متوسط جهت توسعه کسب و کارها را خواهیم داشت.